Invloed van gezond eten op levensstijl.

0

Het handhaven van een voldoende lichaamsgewicht is belangrijk voor de gezondheid. Overgewicht of obesitas is geassocieerd met een verhoogd risico op diabetes en hart- en vaatziekten en kan ook bestaande aandoeningen zoals artritis verergeren. Evenzo is ondergewicht ook een risicofactor voor overlijden en functioneel verlies.

Een van de eerste suggesties betreft de frequentie en hoeveelheid voedsel, meerdere kleine maaltijden moeten per dag worden genuttigd, vijf keer is ideaal, waarbij lunch de hoofdmaaltijd van de dag is en middagsnacks en diner lichtgewicht.

Het voedsel dat deel moet uitmaken van het dagelijks leven is fruit en groenten, die alleen (natuurlijke sappen of fruit) of gecombineerd (salades) aanwezig moeten zijn in elk van de vijf maaltijden die we een dag maken. Ook peulvruchten en rijst vanwege het hoge gehalte aan vezels en plantaardige voedingsstoffen die ze bevatten. En volle granen zoals maïs, volkorenbrood en andere zoals haver, tarwe, die een geweldige bron van vitamines en vezels zijn.

Ik ontdekte: wat te eten om gelukkig te zijn?

Van de voedingsmiddelen die eiwitbronnen zijn, is vis het ideale voedsel vanwege zijn grote hoeveelheid voedingsstoffen en zeer weinig vet. Ook melk en zuivelproducten (kaas, yoghurt) zonder vet zijn erg goed. Anderen houden van eieren, kip maar gekookt zonder vel en tenslotte rundvlees of varkensvlees, maar zonder vet, zorgen voor de nodige voedingsstoffen voor een goed dieet.

Voedingsmiddelen die niet worden aanbevolen om te eten, zijn die met een grote hoeveelheid suiker, zoals cakes, ijs en karamel, evenals die met veel vet, zoals boter, gebak, boter of ander voedsel dat is gebakken in overvloedige olie zoals frietjes.

Invloed van fysieke activiteit als gezonde levensstijl

Previous article

Gezonde levensstijl.

Next article

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *