De lichtzinnigheid van Instagram in tijden van het coronavirus

0

De covid-19-crisis heeft de sociale welvaart waarin we leefden geschokt. Opsluiting heeft de consumptiegewoonten en -prioriteiten van mensen veranderd.Toen nu de drukte van de eerste dagen van opsluiting, waarin velen nog steeds opsluiting namen toen een feest voorbijging, begonnen emoties en gevoelens op te komen. Angst en overinformatie hebben plaatsgemaakt voor matigheid en verdriet, maar ook voor het systematisch ordenen van de prioriteiten die we tot twee dagen geleden hadden.

Plots, met de lente achter het raam schijnt, lijkt het overbodig onze oude zoektocht naar de perfecte rode lippenstift of de uren die we hebben besteed aan het zoeken naar die schoenen in kleur x. Misschien is dit de meest waardevolle les die we uit deze pandemie kunnen trekken: banaliteiten zijn nog nooit zo oppervlakkig geweest als nu, in afwachting van wat er de komende weken gebeurt, met toerisme dat in een groot deel van de wereld is opgeschort en consumptie onder minimale de onzekerheid heeft ook de intense sociale activiteit beïnvloed die de wereld van mode en luxe omringt.

Caterina, een journalist, eigenaar van een communicatiebureau en met meer dan vierenveertigduizend volgers op Instagram, stelt in haar laatste publicatie dat er merken zijn die de essentie van het coronavirus nog niet hebben begrepen en haar pakketten met crèmes en colognes voor hen blijven sturen naar ‘Verkoop’ vanuit uw profiel.

“We worden wakker met dodental en infecties waardoor ons haar overeind blijft staan, om nog maar te zwijgen van het onbehagen dat ontstaat door te weten dat alles gesloten is en de economie bevroren. We hebben een constante knoop in de borst. We zijn niet voor onzin. We moeten van onszelf houden steun ons en wees betere mensen dan ooit “

Er zijn merken die dit hebben begrepen en nieuwe marketingtechnieken hebben ontwikkeld, zoals het landelijke warenhuis dat al het beddengoed voor het veldhospitaal in Ifema heeft geschonken. Of het doneren van geld en chirurgische maskers door het grootste imperium van Spaanse mode. Ze hebben het echter niet allemaal hetzelfde gezien en staan ​​erop boeketten of kolonies naar huis te sturen zonder te denken dat ze nu rook aan de andere kant van het scherm zullen vinden. Omdat onze prioriteiten zijn veranderd en ook consumptiegewoonten. Aan de andere kant van de telefoon zijn er meisjes die hun vriendje of oma willen knuffelen. Of vrouwen in trainingspakken die alleen willen dat kinderen in slaap vallen om rustig een serie te kijken. Of overweldigde mensen die niet weten hoe ze hun zaken op de rails kunnen krijgen als de pandemie uitbreekt.

Het coronavirus heeft ons allemaal ingehaald. Er is echter een onbetwistbare waarheid: alles gebeurt en deze zeer gecompliceerde situatie zal ook gebeuren. Het is tijd om na te denken, te veranderen en te verbeteren. Boven de wolken is altijd de zon.

De 8 (onfeilbare) trucs van de Spaanse Marie Kondo om de SCHOENEN te organiseren.

Previous article

10 van de beste reisboeken

Next article

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *